Mamy burzliwe czasy. Ale mimo gospodarczych przeciwności Agencja Pośrednictwa Pracy Jupiter w Venlo błyskawicznie się rozwija. Gulcan Uykun – operations manager opowiada o przyczynach tego sukcesu i wskazuje, gdzie w jej opinii jest jeszcze więcej możliwości. Mówi także, jaką rolę w tym odgrywa Plan4Flex.
Generalnie można powiedzieć, że koronawirus nie jest dobry dla branży pośrednictwa pracy. Pracy jest mniej i mówiąc uczciwie: pracownicy tymczasowi są tymi, którzy jako pierwsi odchodzą z firmy czy organizacji. Także Gulcan Uykun z Agencji Pośrednictwa Pracy Jupiter z Venlo widzi ten trend. „Jest bez wątpienia spokojniej niż w minionym roku i także dzieje się mniej niż przewidywała prognoza. Ale mimo to nie mamy powodów, by narzekać”, mówi. Agencja Pośrednictwa Pracy Jupiter mocno się rozwija: obrót wzrósł czterokrotnie w ciągu pięciu lat.
Jak wyjaśnić ten sukces?
Jak można wyjaśnić ten sukces szczególnie teraz w tych czasach? Gulcan nadal jest skromna. “Sądzę, że usługi, które oferujemy, są dobrze zorganizowane. Naszym klientom oferujemy dobry serwis. Zawsze mogą na nas liczyć, gdy tylko należy coś rozwiązać. Nasze usługi to krok dalej. No i jesteśmy bardzo elastyczni.” Taką postawę Agencja Jupiter przyjmuje także wobec pracowników tymczasowych. “Dla pracowników tymczasowych trzeba być po prostu dobrym. Zacznij od siebie: oni też chcą pracować w dobrych warunkach. W tych czasach, kiedy mniej się działo w branży pośrednictwa pracy, u nas nigdy nie odbywało się to kosztem pracowników tymczasowych. Żadnych wygórowanych odliczeń. Zakwaterowanie i transport nie są wliczane w koszty. Z pracownikami z Polski mamy już niemal 20-letnie doświadczenie. A oni z nami. To jak się zaprezentowałeś w przeszłości, teraz się opłaciło.”
Najpierw cyfryzacja, potem rozwój
W 2015 r. Agencja Pośrednictwa Pracy Jupiter rozpoczęła współpracę z Plan4Flex, podstawą silnego rozwoju w biurze. „Rozpoczęliśmy cyfryzację, zanim rozpoczął się rozwój. Gdybyśmy do tego nie przystąpili z Plan4Flex, nie bylibyśmy w stanie urzeczywistnić w ten sposób naszego rozwoju. Zbyt dalekim byłoby stwierdzenie, że sukces zawdzięczamy tylko Plan4Flex, ale faktem jest, że przyszli w odpowiednim czasie, by zautomatyzować nasz sposób pracy. Chcieliśmy szybkiego rozwoju, a starym sposobem nie powiodłoby się.”
Organizacja rozwoju
We właściwym miejscu, we właściwym czasie. Dzięki cyfryzacji i automatyzacji takie sprawy, jak utrzymanie klienta, poszły dużo łatwiej. “W branży pośrednictwa pracy może być trudno i cieszę się, że zdecydowaliśmy się najpierw na automatyzację naszych spraw, a następnie skupiliśmy się na wzroście.” Brzmi to dość logicznie, ale często zdarza się, że organizacja dopiero z czasem odkrywa, że stare systemy nie są już w stanie sprostać postawionym sobie ambicjom. “Plan4Flex pomógł nam zorganizować ten rozwój, by rozwijać się jeszcze szybciej niż to zamierzaliśmy. Dobre zarządzanie firmą pomaga w rozwoju.”
Ciągły rozwój
Plan4Flex rozwija się nieustannie, a Gulcan jest z tego zadowolona. System co kwartał się aktualizuje. “Nie musimy o tym myśleć. System wprowadził już nowe prawo i przepisy do oprogramowania. Wygląda to po prostu dobrze. W tym roku będziemy mieć do czynienia z Ustawą o zrównoważonym rynku pracy [Wet Arbeid in Balans (WAB)]. Skoncentrowałam się oczywiście na skutkach ustawy, ale o system się nie martwiłam.” Zmiany są szybko wprowadzane do systemu. “Czasami nawet, zanim sama o tym pomyślę. I to jest dobre, bo zmiany w branży przebiegają szybko.”
Inne zalety
Dla sposobu pracy Agencji Jupiter Plan4Flex oznacza to wiele zalet i ułatwień. Na przykład skanowanie do systemu dokumentów tożsamości. Przedtem wprowadzanie tych danych odbywało się ręcznie. “Pozwolę sobie stwierdzić, że pozwoliło nam to osiągnąć wzrost przy takiej samej liczbie pełnych etatów w biurze”, mówi Gulcan.